FødevareWatch

Ny drikkevarestrategi på Roskilde Festival øger antallet af leverandører

Som del af en ny drikkevarestrategi fra Roskilde Festival med et øget fokus på økologi får kæmper som Carlsberg og Coca-Cola følgeskab af mange langt mindre leverandører.

Foto: Gregers Tycho/Ritzau/Scanpix

Efter i flere år at have arbejdet med en målsætning om, at 90 pct. af råvarerne på Roskilde Festival skal være økologiske, og er tiden kommet til drikkevarerne, skriver Børsen.

I første omgang bliver det med højere krav om økologisk indhold til de alkoholfrie drikkevarer, og det har fået betydning for antallet af leverandører, som igen i år er oppe på 18, for storleverandører som Coca-Cola og Carlsberg kan langt fra levere alle de økologiske varianter, som en festival med over 100.000 gæster kræver af særligt de store barer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier