FødevareWatch

Mikkeller fordobler salget af alkoholfri øl — udgør 20 procent

Hos Mikkeller var årets bedst sælgende øl alkoholfri i 2018, og salget af alkoholfri øl blev fordoblet, så det nu står for 20 pct. af omsætningen. Desuden opskalerede bryggeriet sin produktion af økologiske øl. Mikrobryggeriet vil satse endnu mere på begge dele fremover.

Mikkellers bedst sælgende øl i 2018 var alkoholfri. | Foto: Mads Nissen / Ritzau Scanpix

For mange hænger øl sammen med alkohol, og for producenterne er det da også en udfordring at få en øl til at smage af øl, når alkohol ikke må være en del af ligningen.

Ikke desto mindre fordoblede Mikkeller sit salg af alkoholfri øl i 2018, og bryggeriets bedst sælgende øl var netop alkoholfri, nemlig Drinkin the Sun, der er en hvedebaseret pale ale med en god portion humle, som kom på markedet i 2009.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier