FødevareWatch

Budweiser er det mest værdifulde ølbrand i verden

Et amerikansk brand overtager pladsen som verdens mest værdifulde ølbrand fra et andet. Carlsberg daler en enkelt placering på en liste over de 25 største ølbrands, overhalet af Brewdog, der tordner ind.

Foto: Kirsty Wigglesworth/AP/POLFOTO/arkiv

Det er ikke længere den lavalkoholiske Bud Light-øl, der kan bryste sig af prædikatet som værende verdens mest værdifulde ølbrand på den årlige liste over de 25 mest værdifulde brands fra Brand Finance.

I stedet er det nu Budweiser, som også er ejet af AB Inbev, der især i forlængelse af sidste års sponsorat af fodbold-VM i Rusland, er blevet kåret som det mest værdifulde ølbrand med en samlet brandværdi på 7,5 mia. dollar.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier