FødevareWatch

Antallet af nye plantebaserede produkter er steget med 62 pct på fem år

Fra år 2013 til 2017 steg antallet af nye produkter baseret på planter med 62 pct., ifølge tal fra Innova Market Insights. Særligt inden for drikkevarer stiger markedet for plantebaserede alternativer, hvor Innova forventer, at salget vil overstige 100 mia. kr. globalt. 

Foto: Bjarke Bo Olsen // Ritzau Scanpix

De plantebaserede alternativer til blandt andet kød og mejeriprodukter har de seneste år oplevet en stigende popularitet hos forbrugerne. Af samme grund er antallet af produktnyheder i den kategori steget med 62 pct., ifølge tal fra det internationale analysehus Innova Market Insights.

Det skriver Foodbev, der også oplyser, at det ifølge Innova særligt er inden for drikkevarer, at markedet vokser, og de nye produkter springer frem.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier