Antallet af nye plantebaserede produkter er steget med 62 pct på fem år

Fra år 2013 til 2017 steg antallet af nye produkter baseret på planter med 62 pct., ifølge tal fra Innova Market Insights. Særligt inden for drikkevarer stiger markedet for plantebaserede alternativer, hvor Innova forventer, at salget vil overstige 100 mia. kr. globalt. 
Foto: Bjarke Bo Olsen // Ritzau Scanpix
Foto: Bjarke Bo Olsen // Ritzau Scanpix

De plantebaserede alternativer til blandt andet kød og mejeriprodukter har de seneste år oplevet en stigende popularitet hos forbrugerne. Af samme grund er antallet af produktnyheder i den kategori steget med 62 pct., ifølge tal fra det internationale analysehus Innova Market Insights.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også