Lidl klar med egen plantebaseret serie

Fra start er der kun tale om fire produkter, men detailkoncernen Lidl vil med egen serie af plantebaserede produkter forsøge at følge forbrugertendens og konkurrenter.

I takt med at antallet af danskere som har lyst til at dæmpe indtaget af røde bøffer stiger, gør detailkoncernernes interesse for plantebaserede det samme.

Af en meddelelse fra Lidl fremgår det, at detailkoncernen i år har omkring 50 plantebaserede produkter i løbet på hylderne, og seneste tiltag er den veganske produktserie Vemondo, som fra uge 27 vil være at finde i discountkædens butikker.

Fra start består serien, som er lavet i tæt samarbejde med Dansk Vegetarisk Forening, af fire produkter.

"Efterspørgslen efter veganske og vegetariske produkter er blevet markant stærkere de seneste år, og således også blandt vores kunder. Den interesse støtter vi selvfølgelig. Vi har som mål, at vi med vores nye produktserie, Vemondo, vil tilbyde kunderne de bedste plantebaserede produkter på markedet til den bedste pris," udtaler indkøbsdirektør for Lidl, Mikko Forsström i meddelelsen.

De fire første produkter på menuen er vegansk hakket gyrosfillet, vegansk kebab, vegansk fars og veganske stykker.

Naturli sender plantefars til Storbritannien

Nettos trendspotter: Danskerne snacker hele døgnet og vil have hjælp i køkkenet

Greenpeace opfordrer landets kommuner til at sætte kødreducerende mål

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også