Iskafferne udgør stor del af globale kaffeinnovationer

Efterspørgslen efter alternativer til den sorte varme kop fra kanden får i stigende grad producenter til at opfinde nye kaffeprodukter. Iskafferne og de kolde bryg fylder stor del af listen over innovationer.
Foto: LARS SKAANING/Ritzau Scanpix
Foto: LARS SKAANING/Ritzau Scanpix

Hver femte innovation inden for segmentet kaffe tager afsæt i iskaffer og koldbryg, viser ny undersøgelse fra Mintel.

Det skriver Beverage Daily.

I takt med at nye generationer af kaffedrikkere, som i mindre grad kender kaffekanden fra deres barndomshjem, køber ind i den store kategori, er efterspørgslen efter blandt andet kolde RTD-alternativer vokset.

Japan, der går for at være det marked i verden, hvor der udvikles flest nye produkter, som kan drikkes direkte fra producenten, stod sidste år for i alt 18 pct. af verdens innovationer inden for iskaffer og kolde RTD-drikke.

I alt udsprang 19 pct. af de kafferelaterede innovationer i 2017 fra de kolde kaffer. I 2015 udgjorde de 15 pct. af innovationerne.

Danske specialproducenter på tysk charmeoffensiv

Nestlé vil købe canadisk vitaminproducent

Peter Larsen laver nye tiltag for at holde sig i live

Dansk producent af kombucha vil gå forrest i sodavandsrevolution

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også