Japanerne køber flere og flere cocktails på dåse, og det lægger et pres på det japanske ølmarked. Blandt andet Asahi, Japans største spiller inden for ølindustrien, kunne sidste år melde om en stigning på 3,6 pct. inden for kategorien "andre alkoholiske drikkevarer", hvor dåse-cocktailen hører under.
Dertil oplevede koncernen et fald på 8 pct. i antallet af solgte øl i de første tre måneder af 2018 sammenlignet med samme periode sidste år.
Det skriver mediet Beverage Daily, der også oplyser, at Asahi satser på at dåsecocktail Mogitate, vil sikre selskabets forventede vækst på 4,8 pct. i 2018.
Også ølmærkerne Kirin og Sappomed, satser på dåsecocktailen. I sidste måned lancerede begge selskaber en ny dåse-cocktails med alkoholprocenter på 8-9 pct.
Coca-Cola på vej med sin første alkosodavand
Thai Beverage har købt majoritet i Sabeco i Vietnam
Canadisk bryggerikoncern introducerer kinesisk sværvægter i UK
Rygtebørsen: En amerikaner, en thailænder og en japaner er lune på Vietnam-køb