Udsigter til en god fortjeneste i det store japanske drikkevaremarked har fået Coca-Cola til at planlægge et brud med mere end 125 års læskedrikskultur hos den kendte amerikaner, der har eksisteret siden 1886.
Det skriver en stribe medier heriblandt Financial Times og The Telegraph.
Det er det voksende marked for "Chu-Hi"-alkosodavand i Japan, der har vækket Coca-Cola, som ifølge flere kilder har planer om at lancere et japansk alkohol-eksperiment i år.
Coca-Cola tjente markant færre penge i 2017
I dag ledes det japanske marked for alkoholsodavand an af brands som Strong Zero, Highball Lemon og Slat, skriver Financial Times.
Jorge Garduño, adm. direktør for Coca-Cola i Japan, fortæller om Chu-Hi-drikken og Coca-Colas planer:
"Det er en dåse, der indeholder alkohol. Traditionelt er den lavet med en destilleret drik kaldet shochu og dansk vand plus nogle smagsstoffer. Vi har ikke eksperimenteret inden for kategorien for lavalkoholiske drikke før, men det her er et eksempel på, hvordan vi fortsætter med at udforske muligheder uden for vores kerneområder."
Salget af alkoholfri øl er tredoblet
Flere afgifter forsvinder: Nordjysk tehandler glæder sig til mandag
Dansk vinproduktion på vej mod tyske tilstande