Corona er Latinamerikas mest værdifulde fødevarebrand

Brasilianske Skol må overdrage titlen som Latinamerikas mest værdifulde fødevarebrand. Den populære øl kan se sig slået af mexicanske Corona.
Foto: Amy Sancetta/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: Amy Sancetta/AP/POLFOTO/arkiv

Den mexicanske øl Corona, der oftes findes i selskab med en lime, der svømmer rundt i toppen af flasken, er nu kåret som Latinamerikas mest værdifulde fødevarebrand. Brandværdien steg med 8 pct. sidste år og landede på 8,29 mia. dollars, svarende til 51,50 mia. kr.

Det skriver nichemediet Foodbev.

Det er det brasilianske ølmærke Skol, der må forlade tronen til fordel for Corona. Det sker efter to på førstepladsen, og en vækst på 1 pct. i brandværdi i 2017, som ikke kunne måle sig med Coronas. Skols værdi landede på 8,26 mia. dollars, hvilket giver brasilianeren en flot anden plads.

Den næste i rækken er det brasilianske ølmærke Brahma, med en brandværdi vurderet til 4,48 mia. dollars.

AB Inbev løfter sløret for ambitiøse planer i Danmark

Corona-ejer investerer milliarder i Mexico

Verdens største ølselskab ser stort potentiale i øl med få procenter

AB InBev erhverver britisk spirituskoncern  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også