Den mexicanske øl Corona, der oftes findes i selskab med en lime, der svømmer rundt i toppen af flasken, er nu kåret som Latinamerikas mest værdifulde fødevarebrand. Brandværdien steg med 8 pct. sidste år og landede på 8,29 mia. dollars, svarende til 51,50 mia. kr.
Det skriver nichemediet Foodbev.
Det er det brasilianske ølmærke Skol, der må forlade tronen til fordel for Corona. Det sker efter to på førstepladsen, og en vækst på 1 pct. i brandværdi i 2017, som ikke kunne måle sig med Coronas. Skols værdi landede på 8,26 mia. dollars, hvilket giver brasilianeren en flot anden plads.
Den næste i rækken er det brasilianske ølmærke Brahma, med en brandværdi vurderet til 4,48 mia. dollars.
AB Inbev løfter sløret for ambitiøse planer i Danmark
Corona-ejer investerer milliarder i Mexico
Verdens største ølselskab ser stort potentiale i øl med få procenter
AB InBev erhverver britisk spirituskoncern