Verdens største ølselskab ser stort potentiale i øl med få procenter

8 pct. af AB Inbevs samlede salg kommer fra produkter med ingen eller lav alkoholprocent. I 2025 vil det tal være markant større, forudser topchefen.
Carlos Brito, adm. direktør i AB Inbev, forudser stor vækst for øl med små procenter. | Foto: AB InBev/ PR
Carlos Brito, adm. direktør i AB Inbev, forudser stor vækst for øl med små procenter. | Foto: AB InBev/ PR

AB Inbev, der er verdens største bryggerikoncern, har store forventninger til salget af lavalkoholiske produkter. Adm. direktør Carlos Brito forventer således, at 20 pct. af selskabets omsætning i 2025 kommer fra produkter med ingen eller lav alkoholprocent.

Det skriver branchemediet Foodbev.

På et konferencekald fortalte topchefen, at 8 pct. af den nuværende omsætning kommer fra produkter med ingen eller lav alkoholprocent.

Slog analytikernes forventinger

Bryggerigiganten fik i fjerde kvartal 2017 bedre resultater, end analytikerne ifølge Bloomberg News havde ventet, skrev Ritzau Finans i forbindelse med regnskabet, som blev præsenteret 1. marts.

Det justerede resultat per aktie landede på 1,04 dollar mod ventet 1,02 dollar, væksten på EBITDA-niveau var på 21 pct. mod estimerede 16 pct., og den organiske omsætning steg med 8,2 pct. mod ventet 5,3 pct.

I kvartalet endte omsætningen på 14,6 mia. dollar med de ventede 14,3 mia. dollar ifølge et estimat fra Bloomberg.

Koncernens tre hovedmærker - Budweiser, Stella Artois og Corona - voksede 17,8 pct. i fjerde kvartal og knap 10 pct. for året.

Carlsbergs storkonkurrent går til angreb i Danmark og Sverige

Bryggerigigant investerer 15 mia. kroner i USA

AB Inbev slår analytikernes forventninger

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også