AB Inbev, der er verdens største bryggerikoncern, har store forventninger til salget af lavalkoholiske produkter. Adm. direktør Carlos Brito forventer således, at 20 pct. af selskabets omsætning i 2025 kommer fra produkter med ingen eller lav alkoholprocent.
Det skriver branchemediet Foodbev.
På et konferencekald fortalte topchefen, at 8 pct. af den nuværende omsætning kommer fra produkter med ingen eller lav alkoholprocent.
Slog analytikernes forventinger
Bryggerigiganten fik i fjerde kvartal 2017 bedre resultater, end analytikerne ifølge Bloomberg News havde ventet, skrev Ritzau Finans i forbindelse med regnskabet, som blev præsenteret 1. marts.
Det justerede resultat per aktie landede på 1,04 dollar mod ventet 1,02 dollar, væksten på EBITDA-niveau var på 21 pct. mod estimerede 16 pct., og den organiske omsætning steg med 8,2 pct. mod ventet 5,3 pct.
I kvartalet endte omsætningen på 14,6 mia. dollar med de ventede 14,3 mia. dollar ifølge et estimat fra Bloomberg.
Koncernens tre hovedmærker - Budweiser, Stella Artois og Corona - voksede 17,8 pct. i fjerde kvartal og knap 10 pct. for året.
Carlsbergs storkonkurrent går til angreb i Danmark og Sverige
Bryggerigigant investerer 15 mia. kroner i USA
AB Inbev slår analytikernes forventninger