FødevareWatch

Algoritmer har sikret Arla millioner på bundlinjen

En forbedret præcision på små procentpoint betyder meget, når knap 14 milliarder kilo mælk er i spil. I løbet af 2017 satte mælkekoncernen sig for, at fremtiden skulle indeholde algoritmer. Nu sikrer kunstig intelligens Arla millioner på bundlinjen. 

Foto: KURT JOHANSEN/POLFOTO/ARKIV

I Arla er der ikke kun fokus på køer, der græsser på grønne enge og frisk mælk fra stalde i hele verden. Det er også en koncern, der har fokus på at optimere forretningen, og lige nu sker det med hjælp fra Arlas nye teknologi.

Mange steder i fødevarebranchen er det kunstig intelligens, der bliver satset på for at procesoptimere, men det begreb er Arlas it-direktør, Torben Fabrin, tilbageholdene med at bruge. I dets nuværende form ser han sig faktisk helst fri for det. Han mener ikke, at teknologien er kvalificeret til det mærkat, og kalder stadig robotter for "dum arbejdskraft".

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier