Den kendte ginproducent Fever-Tree er vokset kraftigt de seneste år. Nu ser selskabet et stort potentiale i at accelerere væksten yderligere ved at gå ind i kategorien for såkaldt mørk spiritus som whisky, cognac og mørk rom.
Det skriver The Guardian.
"I kategorien for mørk spiritus ser vi klare tegn på, at trenden med premiumisering og mulighederne for at mixe er spirende. Det er det, der har drevet stigningen i salget af premium gin og tonic," siger medstifter og adm. direktør Tim Warrilow og tilføjer:
"Fever-Tree skal levere på sit løfte om at 'genoplive kategorien mørk spiritus' og gøre for denne sektor, hvad selskabet har gjort for gin i løbet af de seneste 10 år."
I 2017 steg Fever-Trees omsætning med 66 pct. og endte på 170 mio. pund, svarende til 1,43 mia. kr. Samtidig steg overskuddet før skat med 64 pct. og udviste i 2017 56 mio. pund (470,5 mio. kr.), skriver den britiske avis.
Fever-Tree blev startet i 2005 af Charles Rolls og Tim Warrillow.
Gammelt sodavandsbrand lancerer luksus tonic
Fremadstormende Fever-Tree lander global aftale med flyselskab
Gammelt sodavandsbrand tager cocktailkampen op med kendt tonic