FødevareWatch

Gammelt sodavandsbrand lancerer luksus tonic

Konkurrencen fra frembrusende tonicmærker som Fever Tree får Schweppes til at lancere sit eget udvalg af såkaldt premium-tonic. De nye tonics skal også være med til, at Schweppes genvinder sit fodfæste i barmarkedet

Flere og flere luksusprodukter ryger ind på butikshylderne i drikkevarekategorien. Både på øl-, spiritus- og sodavandsfronten fylder de såkaldte premium-varer mere og mere. Det presser nogle af de gamle producenter, som er begyndt at tænke ud af boksen.

Tonic er det seneste eksempel på en kategori, som har oplevet stor forandring. I mange år har segmentet været ledet af Schweppes Tonic og en stribe standardvarer, men med bølgen af nye tonicmærker som f.eks. det frembrusende Fever Tree er de gamle kendinge blevet presset på deres markedsposition.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Medie: Coronapassets gyldighed forkortes til syv måneder

Et flertal i Folketingets Epidemiudvalg har ifølge Ekstra Bladet beslutte at forkorte coronapassets gyldighed. Mediet skriver desuden, at Epedemikommissionen har anbefalet, at nattelivet lukkes ned og restauranter skal lukke ved midnat.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier