FødevareWatch

Gammelt sodavandsbrand lancerer luksus tonic

Konkurrencen fra frembrusende tonicmærker som Fever Tree får Schweppes til at lancere sit eget udvalg af såkaldt premium-tonic. De nye tonics skal også være med til, at Schweppes genvinder sit fodfæste i barmarkedet

Flere og flere luksusprodukter ryger ind på butikshylderne i drikkevarekategorien. Både på øl-, spiritus- og sodavandsfronten fylder de såkaldte premium-varer mere og mere. Det presser nogle af de gamle producenter, som er begyndt at tænke ud af boksen.

Tonic er det seneste eksempel på en kategori, som har oplevet stor forandring. I mange år har segmentet været ledet af Schweppes Tonic og en stribe standardvarer, men med bølgen af nye tonicmærker som f.eks. det frembrusende Fever Tree er de gamle kendinge blevet presset på deres markedsposition.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier