FødevareWatch

Carlsberg opgiver sponsorat af det engelske landshold

Den danske bryggerikoncern og det engelske fodboldlandshold stopper en mangeårige aftale efter VM i fodbold til sommer.

Foto: Philipp Guelland/AP Photo/Arkiv

Carlsberg opgiver sit sponsorat af det engelske landshold efter 22 år, når det udløber efter VM i fodbold til sommer i Rusland.

Det skriver the Drum, der blandt andet skriver om marketing.

Carlsberg vil i stedet støtte andre sportsbegivenheder og musik.

Carlsberg vil fokusere på sponsoratet af Live Nation, der har Carlsberg som officiel øl, på musikfestivaller som Wireless, Latitude, Reading og Leeds.

Endvidere er Carlsberg officiel øl på Glastonburysfestivalen, der er en af verdens største frilufts, musik- og teaterfestivaler og afholdes hvert år i den sidste weekend af juni, for elvte år i træk.

Umiddelbart betyder det dog ikke et farvel til fodbold, da bryggeriet stadig vil støtte engelske fodboldklubber som Liverpool og Tottenham.

Fadøl tager en større slurk af det samlede ølsalg

Ingen branchefolk i top 10 på liste over danske superchefer

Russisk ølproduktion steg 0,6 pct. i januar på årsbasis

Mere fra FødevareWatch

Horestas nye direktørtrio: Vi skal blive skarpere

INTERVIEW: Horesta er på mange måder den ønskede fælles indgang for hotel- og restaurationsbranchen, men ifølge organisationens tre nye direktører er der dog steder, hvor der kan strammes op. ”Vi er en Ferrari, der kører på to ventiler i stedet for otte,” lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier