Royal Unibrew lægger ekstra tryk på specialølsegmentet med dets specialølbryggeri Theodor Schiøtz Brewing Co., der ligger i forlængelse af Albani-bryggeriet i Odense.
Det skriver Børsen.
De hidtidige versioner af Schiøtz har været produceret på tanke, hvor man producerede på tanke, der lavede 45.000 liter ad gangen. Med den nye tilgang bliver øllene lavet på tanke, der indeholder 2.500 liter.
"Der er ingen tvivl om, at det her sker, fordi her ser vi et marked, som er i udvikling. Interessen for specialøl er bare eksploderet. Vi taler jo om en ølrevolution, og så bliver vi også nødt til at kigge på det,” lyder det fra Jesper Larsen, der er marketingschef for specialøl i Royal Unibrew, til avisen.
Theodor Schiøtz Brewing Co. har hidtil lavet 22 forskellige øl i år og forventer, det vil stige.
Bryggeriet er også tiltænk at skulle tegne en større andel af bryggerikoncernens ansigt udadtil. Det fortalte Freddy Larsen, der er sponsorchef i Royal Unibrew, til FødevareWatch i november.
"På Heartland (musikfestival i København red.) kommer vi til at sætte vores nye mikrobryggeri Schiøtz i spil. Jeg tror også, at vi kan tilføre noget merværdi på nogle af de stadions, vi er på, ved at lave nogle specialølbarer. Folk vil gerne have en anderledes øloplevelse i dag i stedet for fem hurtige, kolde øl i et bærerhåndtag. Det skal vi være med til at iscenesætte," lød det fra Freddy Larsen.
E-sport, specialøl og Youtube er blandt fremtidens sponsoratområder
Royal Unibrew retter sigtekornet mod storbyerne for at få flere kunder
Bornholmsk bryghus bliver 100 pct økologisk