FødevareWatch

Royal Unibrew retter sigtekornet mod storbyerne for at få flere kunder

Danmarks næststørste bryggerigruppe har siden 2010 skåret ned på diversiteten i sponsoraktiviteterne for at øge fokus på særligt København, men også landets andre store byer. Det har givet pote, lyder det fra koncernen.

Sponsorchef i Royal Unibrew A/S i Royal Arena. | Foto: Royal Unibrew A/S.

Royal Unibrews samlede sponsoraktiviteter var gennem mange år præget af koncernens fragmenterede baggrund i de over 35 bryggerier, som dannede grundlag for bryggerifusionen.

Det betød, at koncernen ofte agerede som en bymæcen, særligt i hjembyerne for koncernens fire største bryggerier Ceres, Faxe, Thor og Albani, men efter finanskrisen blev der i 2010 sat en bremse for den tilgang.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier