Baresso-stifter savner sin kaffekæde

Kenneth Luciani, der i 2015 var med til at sælge kaffekæden Baresso til det tyske investeringsselskab Jab Holding Company, ville ønske, at der stadig fandtes Baresso-barer og skilte i det danske gadebillede. I stedet må han se Espresso House-logoet hænge mange steder.
Foto: Niels Hougaard/Jyllands-Posten
Foto: Niels Hougaard/Jyllands-Posten

Når snakken falder på, hvordan Kenneth Luciani i dag har det med kaffekæden Baresso, som han efter 15 års engagement som stifter og direktør solgte i 2015, bliver han en smule vemodig, når han tænker tilbage på salget.

Det skriver Berlingske.

"Jeg vidste ikke, at de ville ændre brandet dengang. Og jeg er glad for at jeg ikke skulle tage stilling til det på det tidspunkt, for så ved jeg ikke, hvordan følelserne havde spillet ind," siger Kenneth Luciani, der i 2015 afhændede de sidste aktiviteter i kaffekæden, som i alt bestod af 50 kaffebarer og havde omkring 550 ansatte.

Siden salget til det tyske investeringsselskab Jab Holding Company er skiltene med Baresso-mærket og hele brandet pillet ud af dansk detailbillede, og i stedet er der kommet svenske Espresso House-barer ind. En kaffekæde, som tyskerne købte tidligere i 2015.

Til Berlingske siger Kenneth Luciani, at det har krævet noget tid at vænne sig til, at hans livsværk er væk, og han ville ønske, at Baresso-navnet stadig kunne ses i gadebilledet.

Her er Baressos nye ejere

Baresso solgt til tysk storkoncern

Svensk Baresso-pendant solgt for milliarder

Baresso-ejer spiller på to heste i Danmark

Baresso bruger ny svensk søster i dansk ekspansion

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også