Når snakken falder på, hvordan Kenneth Luciani i dag har det med kaffekæden Baresso, som han efter 15 års engagement som stifter og direktør solgte i 2015, bliver han en smule vemodig, når han tænker tilbage på salget.
Det skriver Berlingske.
"Jeg vidste ikke, at de ville ændre brandet dengang. Og jeg er glad for at jeg ikke skulle tage stilling til det på det tidspunkt, for så ved jeg ikke, hvordan følelserne havde spillet ind," siger Kenneth Luciani, der i 2015 afhændede de sidste aktiviteter i kaffekæden, som i alt bestod af 50 kaffebarer og havde omkring 550 ansatte.
Siden salget til det tyske investeringsselskab Jab Holding Company er skiltene med Baresso-mærket og hele brandet pillet ud af dansk detailbillede, og i stedet er der kommet svenske Espresso House-barer ind. En kaffekæde, som tyskerne købte tidligere i 2015.
Til Berlingske siger Kenneth Luciani, at det har krævet noget tid at vænne sig til, at hans livsværk er væk, og han ville ønske, at Baresso-navnet stadig kunne ses i gadebilledet.
Her er Baressos nye ejere
Baresso solgt til tysk storkoncern
Svensk Baresso-pendant solgt for milliarder
Baresso-ejer spiller på to heste i Danmark
Baresso bruger ny svensk søster i dansk ekspansion