Trods hårdt kvartal hæver Orkla driftsresultatet

Den norske fødevarekoncern Orkla afslutter tredje kvartal med små stigninger på næsten hele linjen. Orkla Confectionery & Snacks øgede omsætningen og udviklede sig positivt i alle regioner undtagen Norge.
Orklas koncernchef, Peter A. Ruzicka. | Foto: Mathies Hvid Toft.
Orklas koncernchef, Peter A. Ruzicka. | Foto: Mathies Hvid Toft.

Orkla fremlagde onsdag sine regnskabstal for tredje kvartal af 2017.

Ebit er for hele fødevarekoncernen steget med otte pct. til 1.276 mio. norske kroner, mens driftsindtægterne steg med fem pct. til 9.858 mio. norske kroner. Salget af produkter i kategorien branded consumer goods steg med fire pct. svarende tile n organisk vækst på 1,2 pct.

Det skriver Orkla i en besked på sin hjemmeside.

"Det har været et udfordrende kvartal med fortsatte prisstigninger på nøglevarer i EU. Vi har dog formået at forbedre vores driftsresultat som følge af både toplinjevækst og omkostningsbesparelser. For det fjerde kvartal i træk har vi opnået organisk salgsvækst i branded consumer goods," udtaler Orklas koncernchef Peter A. Ruzicka i meddelelsen.

Fødevarekoncernens slikdivision Orkla Confectionery & Snacks øgede sin omsætning og udviklede sig godt i alle regioner undtagen Norge, mens omsætningen for Orkla Food Ingredients var på niveau med samme kvartal i 2016.

Orkla flytter internt ejerskab af slush ice-selskab 

Orkla lukker Fun-fabrik i Ringkøbing 

Orkla understreger indiske ambitioner med nyt sats

Direktør efter salg til Orkla: Det har været en utrolig spændende rejse 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også