FødevareWatch

Amazon tvinger supermarkeder til at skrue op for digitaliseringen

ANALYSE: Danske dagligvare- og detailselskaber arbejder på højtryk med nye digitale strategier. Både for at vinde over hinanden i et presset marked – men også for at holde giganter som Amazon og Alibaba på afstand.

Nye digitale handelsformer og teknologier er på dagsordenen i detailhandlen. Lige nu tester det tyske transportselskab Hermes eksempelvis små robotter, som kører rundt i Hamborg for at levere varer til forbrugerne.

Kampen om forbrugerne i detailhandlen brager løs. Priskrig, flere butikker og moderniserede koncepter er dog langt fra nok til at vinde slaget om kunderne.

Digitalisering med ikke mindst onlinesalg er nemlig blevet den ny kampplads – også i dagligvarehandlen. I denne uge er 2.200 branchefolk fra hele verden derfor samlet i København til Europas hidtil største konference for at debattere fremtidens måde at afsætte forbrugsvarer på.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Fazer relancerer ikonisk slikkepind

Et lille år efter at den finske slikproducent Fazer trak stikket på sin kendte Dumle-slikkepind på grund af produktionsudfordringer, har den igen kurs mod hylderne.

Aldi dropper kontrakt med Deliveroo

Den tyske discountkæde har i kølvandet på ny branchedata, hvor kunderne er vendt tilbage til gamle indkøbsvaner, valgt at stoppe leveringsaftale med Deliveroo.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier