Amazon tvinger supermarkeder til at skrue op for digitaliseringen

ANALYSE: Danske dagligvare- og detailselskaber arbejder på højtryk med nye digitale strategier. Både for at vinde over hinanden i et presset marked – men også for at holde giganter som Amazon og Alibaba på afstand.
Nye digitale handelsformer og teknologier er på dagsordenen i detailhandlen. Lige nu tester det tyske transportselskab Hermes eksempelvis små robotter, som kører rundt i Hamborg for at levere varer til forbrugerne.
Nye digitale handelsformer og teknologier er på dagsordenen i detailhandlen. Lige nu tester det tyske transportselskab Hermes eksempelvis små robotter, som kører rundt i Hamborg for at levere varer til forbrugerne.
AF JESPER OLESEN

Kampen om forbrugerne i detailhandlen brager løs. Priskrig, flere butikker og moderniserede koncepter er dog langt fra nok til at vinde slaget om kunderne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også