FødevareWatch

Dansk Supermarked lukrerer på Amazon-frygt

En latent bekymring for at blive tumlet over af Amazon lokker flere virksomheder ind på Dansk Supermarkeds digitale markedsplads.

Foto: Ted S. Warren/AP/ritzau/arkiv

Dansk Supermarked høster nye virksomheder til dets internetmarkedsportal Wupti.com, og er nu oppe på 70.000 netbutikker og 200.000 varer på portalen knap to måneder efter lanceringen.

Det skriver Børsen.

Ifølge avisen næres Wupti.com af, at flere danske virksomheder forsøger at finde et digitalt ståsted inden, at Amazon potentielt gør sit indtog i Danmark.

"Det er rigtigt godt at have nogle alternativer til Amazon. Der er ikke nogen, der kan kæmpe ligeværdigt med Amazon, men jo flere lokale initiativer, man tager, jo flere procenter tager man væk fra en total dominans," siger direktør for Foreningen for Dansk Internethandel, Niels Ralund, til Børsen.

Status: Nu 60.000 varer i Dansk Supermarkeds onlinebutik

Opkøb er Dansk Supermarkeds andet ben i onlinesats

Ejere af Skagenfood sælger til Dansk Supermarked

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier