Supermarkeder og discountkæder jagter storbykunder på farten

Mens udviklingen i det samlede dagligvaremarked står stille, er der vækst i salget af fastfood og lette madløsninger. Derfor arbejder flere kæder med nye koncepter for at vinde andele af det marked.
Foto: Jens Henrik Daugaard
Foto: Jens Henrik Daugaard
AF JESPER OLESEN

De danske dagligvarekæder jagter markedsandele og ny indtjening hos forbrugerne i storbyerne. Flere af dem er derfor på vej med nye butikskoncepter, der er rettet mod indkøb på farten og hurtige madløsninger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også