FødevareWatch

Coop indgår ny øko-alliance

Dagligvarekoncernen træder sammen med Danmarks Naturfredningsforening for at booste det økologiske salg.

Sammen med Danmarks Naturfredningsforening vil Coop øge opmærksomheden på økologi i oktober i håb om at styrke salget.

Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

"Der er en stigende bevidsthed om indholdet i det, vi putter i munden, og hvad det betyder for vores følelse af velvære. Samtidig søger flere mod det naturlige og transparente, og så er økologien et oplagt valg for rigtig mange kunder," forklarer Thomas Roland, der er CSR-chef i Coop, i meddelelsen.

Tiltaget er døbt Øktober og vil bla. rette scenelyset på, at økologiske fødevarer ikke indeholder pesticidrester.

Thise-direktør kunne ikke sælge al økomælk i flere år

Hvor er forbrugerne i branchens nye forskningsstrategi?

Musholm sender øko-ørreder til Japan

Forsiden lige nu

Skipperpibe-ejere får ny svensk slikchef

På samme måde, som Cloetta i Danmark og Norge fik ny direktør i december skal den svenske del af forretningen til sommer også have ny direktør. Den nye direktør kommer fra en direktørpost i Findus-koncernen.

Unibake-direktør: 2017 bød på flere gennembrud

I et brødmarked, der som mange andre dele af detailhandlen har været særdeles udfordret af flad eller vigende vækst, hæfter Unibake-direktør Allan Christiansen sig ved, at 2017 bragte gennembrud for eksporten i en etableret kategori og et nybrud i økologiproduktionen.

Seneste Detail

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier