FødevareWatch

Coop indgår ny øko-alliance

Dagligvarekoncernen træder sammen med Danmarks Naturfredningsforening for at booste det økologiske salg.

Foto: Torben Stroyer/Ritzau Scanpix

Sammen med Danmarks Naturfredningsforening vil Coop øge opmærksomheden på økologi i oktober i håb om at styrke salget.

Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

"Der er en stigende bevidsthed om indholdet i det, vi putter i munden, og hvad det betyder for vores følelse af velvære. Samtidig søger flere mod det naturlige og transparente, og så er økologien et oplagt valg for rigtig mange kunder," forklarer Thomas Roland, der er CSR-chef i Coop, i meddelelsen.

Tiltaget er døbt Øktober og vil bla. rette scenelyset på, at økologiske fødevarer ikke indeholder pesticidrester.

Thise-direktør: Vi har været dumme og dovne

Hvor er forbrugerne i branchens nye forskningsstrategi?

Musholm sender øko-ørreder til Japan

Mere fra FødevareWatch

Gynger og karruseller på Chr Hansens fødevaremarkeder

Mens kvartalstallene i stor stil ligger indenfor skiven, er der store forskelle at finde på ingredienskoncernens markeder på fødevareområdet. Nordamerika kører for fuld damp, mens Kina er bremset mere op på yoghurtfronten som følge af pandemien.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier