Næsten 100.000 kunder i Coops bank

Coop Bank har på bunden ikke rundet det magiske nul, men med næsten 100.000 kunder, har banken rundet en anden vigtig milepæl, siger direktør.
Foto: PR
Foto: PR

Under den grå sky som i denne uge har hængt over detailkoncernen Coop, er der i den mindre afdeling også noget at glæde sig over.

Detailkoncernen har været under beskydning, efter at et lækket dokument ifølge Finans.dk har vist, at koncernen i årets første halvår har tabt millioner af kroner på SuperBrugsen, Dagli'Brugsen og Kvickly. Coops topchef, Peter Høgsted, har siden afsløringen afvist, at der er krise i Coop.

Coops topchef om tabte millioner: Vi er ikke i historisk krise

Ifølge Finans.dk nærmer Coop Bank, der endnu har tilgode at præsentere et overskud for andelshaverne i Coop, sig 100.000 kunder, og det er en ikke uvæsentlig milepæl, forklarer direktør Allan Nørholm.

"Da vi etablerede banken, var vi på helt bar grund. Set i bakspejlet kunne og ville vi have gjort mange ting anderledes. Men vi er tilfredse med det tempo, banken vokser i her og nu," siger han til Finans.dk.

Af det seneste halvårsregnskab for Coop Bank fremgår det, at underskuddet var på 19,8 mio. kr., hvilket var 4 mio. kr. bedre end for samme periode i 2016.

Bolander jagter den gyldne middelvej i Coop

Coop-chef: Det er fantasiløst kun at snakke om pris

Coop er langt fra sin målsætning i storstilet bankprojekt

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også