Fisk med MSC-mærkning i stor fremgang hos Coop

Koncernen har et mål om at nå en omsætning på 9 mia kr. på såkaldt ansvarlige fødevarer i 2020. 
Foto: JP
Foto: JP

Fra 2015 til 2016 steg salget af bæredygtige fisk med MSC-mærkningen med 13 pct. hos Coop.

Det skriver Berlingske Business.

Samtidig steg salget økologiske dagligvarer i Coop med 16 pct. i 2016, mens varer med mærker for miljø, fuldkorn og dyrevelfærd med henholdsvist 8, 7 og 6 pct.

"Fra 2015 til 2020 er det Coops mål at øge salget af ansvarlige varer med 50 pct. til 9 mia. kr., så disse varer måske til den tid udgør omkring 20 pct. af vores fødevaresalg," siger Thomas Roland, chef for ansvarlighed i Coop.

Rådgivere spår prisfald på økologiske produkter

Detailkæde vil kun sælge håndfangede tun

Greenpeace og Coop i infight over tun

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også