Dansk Supermarked på vej med lancering af e-supermarked

Danmarks største detailhandelvirksomhed, Dansk Supermarked, følger i fodsporene på Coop og nemlig.com og gør klar til digital handel med dagligvarer.
Foto: Screenshot - BilkaToGo
Foto: Screenshot - BilkaToGo

Under navnet Bilka To Go har Dansk Supermarked i den seneste tid betatestet koncernens bud på en digital løsning til sine kunder.

Det skriver Berlingkse Business.

Ifølge avisen bliver der tale om en click and collect-model, hvor kunderne køber sine varer på nettet og henter dem færdigpakket i butikken. Den model skabere lavere udgifter til distribution og er bl.a. praktiseret i den engelske detailhandelsgigant Tesco, hvor Per Bank tidligere har været ansat.

"Vi har arbejdet på det her i lang tid. Forventningen er, at vi går fra den interne test, når vi føler, det hele spiller i en kvalitet, som kunderne er begejstrede for. Det bliver antageligt i sensommeren, at vi går ud i de første butikker," siger Kenneth Nielsen, koncerndirektør i Dansk Supermarked med ansvar for e-commerce, til Berlingske Business.

Dansk Supermarked skruer ned for online-sats

Dansk Supermarked satser online efter britisk punktering

Dansk Supermarked satser stort på nethandel

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også