Nu skal det være slut med at snyde kvinder ved kassen i supermarkedet

I mange år har dele af detailhandlen og producenterne snydt deres kvindelige kunder ved at tage langt mere for de samme ting - bare produktet var lyserødt, kunne prisen sættes i vejret.
Den største supermarkedskæde i Storbritannien, Tesco, vil stoppe med at tage overpris for varer, blot fordi de markedsføres til kvinder og er lyserøde. | Foto: Alastair Grant/AP/POLFOTO/arkiv
Den største supermarkedskæde i Storbritannien, Tesco, vil stoppe med at tage overpris for varer, blot fordi de markedsføres til kvinder og er lyserøde. | Foto: Alastair Grant/AP/POLFOTO/arkiv
AF SØREN KRAGBALLE

Kvinderne har længe haft det på fornemmelsen: At de bliver snydt og betaler langt mere end mænd for de samme produkter i supermarkedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også