Nudging booster grøntsalg i Rema 1000

Ved at foretage små ændringer er det lykkedes at øge salget markant af grønt i Rema 1000, det viser en ny undersøgelse.
Arkivfoto.
Arkivfoto.

Ifølge en ny undersøgelse foretaget for Landbrug & Fødevarer og Måltidspartnerskabet af analysehuset Inudgeyou, har størstedelen af de danske forbrugere besluttet sig for, hvad de ønsker at proppe i indkøbskurven før, at de tager på indkøb.

Alligevel kan det rykke gevaldigt, hvis supermarkederne ændre forholdsvis små ting i butikkerne.

Ved eksempelvis at placere snittet grønt ved siden af kødet i køledisken er salget generelt steget med 61,3 pct. i 48 Rema 1000 butikker.

Det oplyser Landbrug & Fødevarer i en pressemeddelelse.

"Placeringen af grønt ved siden af kød inspirerer forbrugerne til et sundere måltid. For vi ved fra andre undersøgelser, at kødet i høj grad er afgørende for, hvad forbrugerne vælger at spise til aftensmad," siger forbrugerøkonom hos Landbrug & Fødevarer, Marianne Gregersen.

Ny bog: Dagligvarehandlen risikerer at misse fremtidens forbrugere

Manglende planlægning får de unge til at fravælge online-dagligvarer

Drive-in supermarkeder kan være på vej mod Danmark

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også