Dagligvarekæder slås om at falbyde kaffebønner med holdning

Indsigt: Mad med holdning, bæredygtige produkter, nostalgi og kaffe direkte fra afrikanske bønder er nogle af de nye angrebsvåben i kampen mellem de danske supermarkeder og discountbutikker. Ifølge branchekendere rammer kæderne dermed lige ind i nye trends hos forbrugerne.
Kaffe er en slagvare for de danske dagligvarekæder, som derfor på forskellig vis forsøger at markere sig med det produkt.
Kaffe er en slagvare for de danske dagligvarekæder, som derfor på forskellig vis forsøger at markere sig med det produkt.
AF JESPER OLESEN

Med udsigt til spankulerende giraffer i byens nationalpark under den afrikanske morgensol mødtes den danske bestyrelsesformand en forårsdag i år med repræsentanter fra en lokal græsrodsorganisation.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også