Aldi i USA er røget ind i en tun-retssag

Selskabet American Tuna slæber Aldi i retten i Californien for varemærkekrænkelse.
Foto: Mikkel Berg Pedersen
Foto: Mikkel Berg Pedersen

Man skal passe på ikke at bruge andre selskabers varemærker. Det oplever Aldi på egen 'krop' i USA.

Den tyske discountkæde har ordene Pole & Line stående på en serie af tun på dåse, og det har fået selskabet American Tunas Pole & Line til at trække Aldi i retten for varemærkekrænkelse. Tun-selskabet mener, at de ord minder for meget om dem i selskabets navn.

Det skriver nichemediet seafoodsource.com.

Sagen blev anlagt ved the U.S. District Court for the Southern District of California 16. september.

I sagsanlægget står der: "(Aldi, red.) har solgt på produkterne på en kalkuleret måde, som har snydt sagsøgers kunder og den generelle offentlighed."

American Tunas advokat Lisel M. Ferguson siger til mediet, at hun ikke mener, der er tale om en bevidst handling:

"Aldis brug af deres varemærke på sine dåser var højst sandsynlig ikke en overlagt handling. American Tuna håber, at sagen hurtigt afklares, og at Aldi vil gå med til at ændre navnet på sine tundåser."

American Tuna har haft rettighederne til navnet Pole & Line siden januar 2014.

Aldi vil have mere fair kaffe – men skal ikke være 100 pct. fair

Aldi vinker farvel til hummer, haj og foie gras

Valget er supermarkedernes nye salgstrick 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også