Irma runder milepæl for økologisk salg

Målet er, at halvdelen af Irmas salg skal være økologisk inden 2025. Men udviklingen går for langsomt, og derfor overvejer kæden af sende flere konventionelle varer på porten og udelukkende tilbyde den økologiske fætter, fortæller Irma-chef.
Foto: Claus Pedersen/ L&F
Foto: Claus Pedersen/ L&F

Mens landsgennemsnittet for detailhandlens økologiske salg balancerer på omkring 8 pct., har Irma for nyligt rundet en milepæl: mere end 30 pct. af omsætningen kommer fra økologiske varer. Det oplyser Signe Frese, ansvarlighedschef i Irma og CSR-chef i Coop, der ejer detailkæden med den blonde pige i logoet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også