FødevareWatch

En partner med nye interesser skubbede Netto ud af England - igen

Dansk Supermarked måtte efter små to år opgive igen at bide sig fast på det britiske marked med discountkæden Netto. Samarbejdet med en lokal supermarkedsgigant blev især kølnet, da denne kastede sig ud i andre milliard-investeringer.

Per Bank, adm. direktør i Dansk Supermarked, var frontfigur, da den danske koncern sammen med en stor britisk partner i 2014 åbnede Netto UK's første butik i Leeds | Foto: PR/Netto

Per Bank havde travlt den grå efterårs-onsdag i november 2014. Pressefotografer og kamerahold på stribe ville have den danske koncernchef til at stille sig foran den nye butik. Eller endnu bedre: Have ham op på eller ved siden af butikskædens vartegn - den gulsorte terrier med en indkøbskurv i munden, der var bygget i Lego-klodser.

Figuren var placeret foran den første Netto-butik i et nyt indtog på det britiske marked for Dansk Supermarked. Et symbol på, at den danske discountkæde atter var klar til at bide fra sig. Især over for de to tyske kæder Lidl og Aldi, som med succes havde erobret en pæn del af det britiske marked for dagligvarer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier