FødevareWatch

Netto misser igen det britiske discount-tog

For anden gang trækker Dansk Supermarked stikket på et britisk Netto-sats. Første gang var briterne ikke klar til discount, og anden gang er kæden for sent ude med for få butikker, vurderer detailkender.

I det der næsten ligner en gentagelse af forrige fejlslag, trækker Dansk Supermarked nu igen følehornene til sig på det store britiske detailmarked.

Efter i halvandet år at have testet salget af discountvarer i 16 britiske udgaver af det succesrige danske Netto-koncept, må detailkoncernen sande, at man igen har misset det britiske discount-tog. Første gang briterne lagde armene over kors og gik uden om Nettos billige butikskoncept var tilbage i 2010, hvor 200 Netto-butikker på britisk jord efter fejlslaget blev solgt til amerikanske Wal-Mart.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier