Økologiske mejeriprodukter er så populære blandt Føtex kunder, at detailkæden ikke kan følge med efterspørgslen, derfor indgår kæden et nyt samarbejde med den økologiske mejerikoncernen Naturmælk for at udvikle nye økologiske mejeriprodukter.
Det oplyser Føtex i en pressemeddelelse, og det glæder detailkædens direktør, Thor Jørgensen.
"Økologi er vigtig for os. Naturmælk laver højkvalitetsprodukter med god smag, som derfor passer naturligt ind i det, vi gerne vil," siger han.
Ind i butikker
Allerede i weekenden rykker 16 af Naturmælks 34 økologiske landmænd ind i forskellige Føtexbutikker med et arsenal af smagsprøver for at smagsteste nye produkter. Samarbejdet er en stor force for selskabet, lyder det fra Naturmælks mejerichef, Leif Friis Jørgensen.
"Det er en stor fordel, at vi kan komme så tæt på slutkunden og fortælle og vise, hvad økologi er for Føtex og Naturmælk. Og så kan landmændene jo med stolthed i stemmen fortælle om de produkter, de selv har været med til at udvikle på gårdene," siger han og fortsætter:
"Vi glæder os til, at samarbejdet rigtigt tager fart. Vi kan hjælpe hinanden med at følge med tidens tendenser, og dermed tilbyde det, som kunderne efterspørger."
De to selskaber er dog ikke helt fremmede for hinanden. Tidligere har de sammen udviklet laktosefri minimælk og gourmetoste.
Oste bliver spydspids i Naturmælks tyske togt
Dansk Supermarked satser online efter britisk punktering
En dubaisk sheik er blevet smaskforelsket i danske øko-varer