I modsætning til de andre detailkæder, har Dagrofa ikke været optaget af at egne opbygge private labels. På trods af det, er det samlede salg vokset med 10 pct. fra 2014 til 2015 i kæderne Meny, Kiwi, Spar, Min Købmand og Let-Køb.
Det skriver Dansk Handelsblad.
Det er især ét mærke, som har trukket salget op, fortæller Michael Rahbeck, der er private label-chef i Dagrofa. '
Følg fødevareindustrien tæt – læs FødevareWatchs nyhedsbrev to gange dagligt – tilmeld dig her!
"Særligt ser vi en solid fremgang på Gestus, som vi introducerede sidste år som et regulært fødevaremærke. Også vores omtankemærke Grøn Balance viser meget høje og solide vækstrater på både food og nonfood," siger Michael Rahbeck til Dansk Handelsblad.
Han fortæller videre, at Dagrofa har arbejdet målrettet med at skabe opmærksomhed omkring både Gestus og Grøn Balance, og at det er en af grundene til, at kategorien er i vækst. Til gengæld er salget af discount-mærket First Price stagneret.
Væksten på 10 pct. er ifølge Dansk Handelsblad den højeste i branchen, og Michael Rahbeck fortæller desuden, at væksten fortsætter i år.
Dagrofas private label-sats har kurs mod 800 produkter
Meny-chef: Om fem år er vi på præmiepodiet i Danmark
Diskussion: Kommer der nogensinde gang i dagligvaremarkedet igen?