Private labels på himmelfart i Dagrofa

Der er godt gang i salget af Dagrofas private labels, og overordnet er segmentet vokset 10 pct. på ét år.
Private | Foto: PR
Private | Foto: PR

I modsætning til de andre detailkæder, har Dagrofa ikke været optaget af at egne opbygge private labels. På trods af det, er det samlede salg vokset med 10 pct. fra 2014 til 2015 i kæderne Meny, Kiwi, Spar, Min Købmand og Let-Køb.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Det er især ét mærke, som har trukket salget op, fortæller Michael Rahbeck, der er private label-chef i Dagrofa.  '

Følg fødevareindustrien tæt – læs FødevareWatchs nyhedsbrev to gange dagligt – tilmeld dig her!

"Særligt ser vi en solid fremgang på Gestus, som vi introducerede sidste år som et regulært fødevaremærke. Også vores omtankemærke Grøn Balance viser meget høje og solide vækstrater på både food og nonfood," siger Michael Rahbeck til Dansk Handelsblad.

Han fortæller videre, at Dagrofa har arbejdet målrettet med at skabe opmærksomhed omkring både Gestus og Grøn Balance, og at det er en af grundene til, at kategorien er i vækst. Til gengæld er salget af discount-mærket First Price stagneret.

Væksten på 10 pct. er ifølge Dansk Handelsblad den højeste i branchen, og Michael Rahbeck fortæller desuden, at væksten fortsætter i år.

Dagrofas private label-sats har kurs mod 800 produkter

Meny-chef: Om fem år er vi på præmiepodiet i Danmark

Diskussion: Kommer der nogensinde gang i dagligvaremarkedet igen?

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter