Diskussion: Kommer der nogensinde gang i dagligvaremarkedet igen?

Hvad skal mindre producenter gøre for at komme ind på hylderne hos Coop, Dansk Supermarked og Dagrofa, og er der ved at udvikle sig monopollignende tilstande, hvor de tre aktører bare siger nej til nye dagligvarer og selv udvikler private labels? Til en konference på Christiansborg tirsdag skal en række nøglespillere diskutere disse spørgsmål.
Foto: PETER MYDSKE
Foto: PETER MYDSKE

Adm. direktør Peter Høgsted fra Coop sagde ved sin tiltræden, at "dansk dagligvarehandel er kedelig og fantasiløs."

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter