FødevareWatch

Discountkæder ruster sig til krig mod Bilka

Baggrund: Bilka under Dansk Supermarked vil slå tilbage mod den hastigtvoksende discountsektor med et nyt priskoncept. Lavpriskæder svarer dog igen og vil åbne endnu flere nye, lokale butikker.

Direktør Carsten Hansen og Kiwi-kæden vil ekspandere gennem åbning af flere discountbutikker. Foto: Thomas Emil Sørensen. | Foto: Thomas Emil Sørensen

Bilka får kamp til stregen af discountkæder. De er klar til at reagere på varehuskædens nye offensiv med en hård salgskrig.

Bilka, som er del af Dansk Supermarked, har netop varslet en strategi om at vinde kunder og salg tilbage. Det skal ske ved at garantere priser som matcher discountsektoren, og det gælder for de 1.000 bedst sælgende dagligvarer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier