FødevareWatch

Dagligvarekoncern bejler til 400.000 danskere

Coops budskab er simpelt: Kom og blev medejer. Men helt præcist hvordan detailkoncernen vil realisere det er spørgsmålet.

Foto: Lars Krabbe/Polfoto/Arkiv

400.000 nye medlemmer de kommende år - og et medlemsprogram som skal knytte kunderne tættere til butikkerne. Sådan lyder ambitionen hos Coops bestyrelsesformand Lasse Bolander. Det skriver Finans.

Coop Danmark ejes i dag af 1,6 mio. danske forbrugere – tæt ved 100.000 flere end for et år siden. Målet er dog at øge antallet yderligere, så 2 mio. om få år har det røde medlemskort. Målet skal bl.a. nås gennem et nyt medlemsprogram, som lanceres til efteråret.
Coop-ledelsen vil endnu ikke uddybe indholdet, men det ligger bl.a. fast, at der er fokus på det digitale. Coops egen bank er angiveligt også tiltænkt en rolle.

"Kunsten er at lave et medlemsprogram, som både er økonomisk attraktivt og øger loyaliteten," vurderer Lasse Bolander over for Finans.
Centerleder Mads Mordhorst, Copenhagen Business School, forsker i den danske brugs- og andelsbevægelse.

"Det interessante er, om Coop kan gå ind på det marked om fællesskaber, som mange gerne tager del i. Deleøkonomi, crowdfunding og den slags – ja selv Uber-kørsel - bliver markedsført som den nye andelsbevægelse," siger Mads Mordhorst til Finans.

(DENNE ARTIKEL ER VIDEREFORMIDLET AF RITZAUS BUREAU PÅ VEGNE AF FINANS.DK)

Coop: Vi bruger over 100 millioner på onlinesupermarked

Coop dropper tv-reklamerne

Coop-formand: "Det er bedre at æde sig selv end blive ædt af andre"

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier