FødevareWatch

Dyr Fakta-strategi er forsinket med mindst ét år

Coops hidtidige Fakta-strategi fra 2014, der skulle forny samtlige 444 butikker og vende minus til plus, har med tirsdagens udmelding fået et skud for boven. Ud over at blive forsinket, bliver moderniseringen af discountbutikkerne også markant dyrere end de 300 mio. kr., der tidligere er meldt ud.

Foto: Finn Frandsen/Polfoto/Arkiv

Da Fakta præsenterede sin nye strategi i november 2014 var køreplanen klar.

Samtlige af discountkædens dengang 444 butikker skulle omdannes til et nyt og mere moderne butikskoncept med udgangen af 2016. Af samme grund blev den ambitiøse strategi døbt F-16.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier