FødevareWatch

Fransk hypermarked leverer salgsvækst for fjerde år i træk

Verdens næststørste detailkæde, Carrefour, hæver salget for fjerde år i træk. Kursskiftet fra 2012 slår endelig igennem, mener ledelsen.

Foto: AP /Yves Logghe/POLFOTO/Arkiv

Hypermarkedet Carrefour, der er verdens næststørste detailhandel målt på salg, har oplevet en stigning i netop salget for fjerde år i træk.

Samtidig leverer Frankrigs største detailkæde med sit regnskab for fjerde kvartal stort set op til analytikernes forventninger. Det skriver Bloomberg News.

Omsætningen steg i fjerde kvartal med 2,4 pct. til 22,4 mia. euro sammenlignet med tilsvarende periode af året før. Analytikerne havde til sammenligning ifølge Bloomberg ventet en omsætning på 22,6 mia. euro.

Den fortsatte fremgang i salget tilskriver Carrefour en strategi, som Georges Plassat, der sluttede sig til Carrefour som administrerende direktør i 2012, har udviklet, og som ifølge koncernen altså er begyndt at bære frugt.

Planen omfatter øgede investeringerne i Frankrig, mens koncernens globale operationer er blevet droslet ned. Den Paris-baserede gruppe har blandt andet frasolgt aktiver i sin brasilianske, mellemøstlige og asiatiske operationer.

Carrefour-aktien stiger med 0,4 pct. til 25,05 euro i den indledende handel på børsen i Paris.

Europas tredjestørste detailkoncern har fået gang i Sydeuropa

Her er Europas største detailkæde

Franske supermarkeder skriver under på madspildspagt

Forsiden lige nu

Her er de danske producenter bag Michelin-stjernerne

Det er ikke kun de mange kokke og restauranter, som skal sole sig i succesen fra Michelin-guiden, der mandag uddeler årets stjerner i Norden. På et nyt landkort får restaurantgæsterne mulighed for at se, hvilke producenter og leverandører, der har dyrket lilla blomkål og lavet kødet i lammetataren.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier