FødevareWatch

Økonomisk trængte briter køber fødevarer tæt på sidste salgsdato

Salget af nedsatte varer, der nærmer sig sidste salgsdato, stiger markant i Storbritannien, melder detailkæden Tesco om.

Foto: PHIL NOBLE/REUTERS / X01988

”Reduced in price - just as nice.”

Sådan lyder det nye - og på engelsk mundrette - slogan i detailkæden Tesco. For salget af nedsatte varer, der nærmer sig sidste salgsdato, stiger markant i Storbritannien.

Det skriver Reuters baseret på en undersøgelse udført af YouGov for den britiske detailkæde Tesco.

Konkret viste undersøgelsen, at i alt 69 pct. af alle fobrugere i Tesco nu er på udkig efter produkter, der er nedsat i pris grundet holdbarhedsdatoen.

33 pct. af kunderne opsøger de produkter oftere end før.

Kød var den mest populære vare i denne kategori efterfulgt af færdigretter, grøntsager og desserter.

Undersøgelse: Inflation har gjort os mere opmærksomme på madspild

Prognose: Discountkæderne overhaler på dagligvaremarkedet

Forbrugerne forventer ifølge detailekspert politisk stillingtagen fra brands

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier