FødevareWatch

Undersøgelse: Inflation har gjort os mere opmærksomme på madspild

Næsten halvdelen af de adspurgte i ny undersøgelse vil købe flere datovarer i den kommende tid.

Foto: Marcus Emil Christensen

De stigende priser har tilsyneladende fået flere danskere til at tænke mere over madspild og købe flere varer, som snart overskrider sidste salgsdato.

I hvert fald svarer 46 pct. af de adspurgte i en undersøgelse som analysevirksomheden Epinion har lavet for appen Too Good To Go, at de vil mindske madspild i de kommende måneder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier