Dagrofa vil tredoble salget af veganske varer

Detailkæden vil frigive mere hylde- og køleplads samt øge udbuddet i et forsøg på at booste salget. Målet er en tredobling inden 2024, fortæller kategoridirektør. (Rettet.)
Foto: PR / Dagrofa
Foto: PR / Dagrofa

(Af en tidligere version fremgik det, at Dagrofa kun ville fordoble salget af veganske varer. Kæden vil imidlertid tredoble salget. FødevareWatch beklager fejlen.)

Dagrofa har knækket koden til at sælge plantebaserede varer, og detailkæmpen vil nu sætte fut under væksten i salget.

Det fortæller kategoridirektør i Dagrofa, Michael Christensen til Børsen. Han løfter samtidig sløret for detailkædens mål om at fortsætte væksten gennem en tredobling i salget af plantebaseret i 2022-2024 - noget, der blandt andet skal hjælpes på vej af et øget udbud.

“Vi ser på det plantebaserede område, som vi så på økologi for 20 år siden. Det er et nyt område for os, men vi kigger ser frem mod mindst ti år med vækst på området,” siger Michael Christensen til avisen.

Foruden et større udbud af plantebaserede varer øger Dagrofa også antallet af hyldemeter og frigiver køleplads til varerne. Derudover har detailkæden også meldt sig ind i brancheorganisationen Plantebranchen i et forsøg på at fremskynde udviklingen, fortæller Michael Christensen.

Lidl opruster det veganske sortiment - og kunderne er vilde med det

Superbrugsen og Kvickly går sammen i fælles modangreb på discount


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også