FødevareWatch

Dagrofa vil tredoble salget af veganske varer

Detailkæden vil frigive mere hylde- og køleplads samt øge udbuddet i et forsøg på at booste salget. Målet er en tredobling inden 2024, fortæller kategoridirektør. (Rettet.)

Foto: PR / Dagrofa

(Af en tidligere version fremgik det, at Dagrofa kun ville fordoble salget af veganske varer. Kæden vil imidlertid tredoble salget. FødevareWatch beklager fejlen.)

Dagrofa har knækket koden til at sælge plantebaserede varer, og detailkæmpen vil nu sætte fut under væksten i salget.

Det fortæller kategoridirektør i Dagrofa, Michael Christensen til Børsen. Han løfter samtidig sløret for detailkædens mål om at fortsætte væksten gennem en tredobling i salget af plantebaseret i 2022-2024 - noget, der blandt andet skal hjælpes på vej af et øget udbud.

“Vi ser på det plantebaserede område, som vi så på økologi for 20 år siden. Det er et nyt område for os, men vi kigger ser frem mod mindst ti år med vækst på området,” siger Michael Christensen til avisen.

Foruden et større udbud af plantebaserede varer øger Dagrofa også antallet af hyldemeter og frigiver køleplads til varerne. Derudover har detailkæden også meldt sig ind i brancheorganisationen Plantebranchen i et forsøg på at fremskynde udviklingen, fortæller Michael Christensen.

Lidl opruster det veganske sortiment - og kunderne er vilde med det

Superbrugsen og Kvickly går sammen i fælles modangreb på discount


Mere fra FødevareWatch

Gynger og karruseller på Chr Hansens fødevaremarkeder

Mens kvartalstallene i stor stil ligger indenfor skiven, er der store forskelle at finde på ingredienskoncernens markeder på fødevareområdet. Nordamerika kører for fuld damp, mens Kina er bremset mere op på yoghurtfronten som følge af pandemien.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier