FødevareWatch

Discountkonkurrenter om Salling-tiltag: Vi behøver ikke et prisloft

Danmarks største dagligvarekoncern præsenterede tirsdag et løfte om faste priser på 100-200 basisvarer. Salling Groups kollegaer i branchen har derimod fokus på indkøb og allerede lave priser.

Foto: Linda Johansen

Tirsdag præsenterede Salling Group et nyt tiltag, der skal give kunderne en sikkerhed for, at priserne på basisvarer ikke kommer til at stige de næste fem måneder indtil slutningen af oktober. Det sker ved, at priserne fra dags dato låses på 100-200 faste varer i sortimentet heriblandt vådservietter, skummetmælk og havregryn.

”Falder priserne fra leverandørerne inden oktober, følger vores priser naturligvis med. Men som indkøbspriserne ser ud lige nu, er initiativet en investering i at gøre hverdagen i en usikker tid en lille smule bedre og mere tryg for kunderne,” skriver koncernens adm. direktør Per Bank i et Linkedin-opslag, hvor flere reagerer begejstret på nyheden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gynger og karruseller på Chr Hansens fødevaremarkeder

Mens kvartalstallene i stor stil ligger indenfor skiven, er der store forskelle at finde på ingredienskoncernens markeder på fødevareområdet. Nordamerika kører for fuld damp, mens Kina er bremset mere op på yoghurtfronten som følge af pandemien.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier