FødevareWatch

Kvitteringer med klimaaftryk får forbrugere til at fravælge rødt kød

Norsk Nemlig-pendant har haft succes med at præsentere forbrugerne for deres klimaaftryk i forbindelse med indkøb.

Karl Munthe-Kaas stiftede sammen med ni andre netbutikken Kolonial.no i 2013. I foråret skiftede forretningen navn til Oda.no. | Foto: PR/Kolonial.no

Siden det norske onlinesupermarked Oda sidste år begyndte at skrive varernes CO2-aftryk på kundernes kvitteringer, har man været vidne til et fald i salget af de mest klimasyndende varer.

Ifølge The Independent har kunderne i særdeleshed købt mindre rødt kød, efter de er blevet konfronteret med deres indkøbs klimaaftryk.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier