Kvitteringer med klimaaftryk får forbrugere til at fravælge rødt kød

Norsk Nemlig-pendant har haft succes med at præsentere forbrugerne for deres klimaaftryk i forbindelse med indkøb.
Karl Munthe-Kaas stiftede sammen med ni andre netbutikken Kolonial.no i 2013. I foråret skiftede forretningen navn til Oda.no. | Foto: PR/Kolonial.no
Karl Munthe-Kaas stiftede sammen med ni andre netbutikken Kolonial.no i 2013. I foråret skiftede forretningen navn til Oda.no. | Foto: PR/Kolonial.no

Siden det norske onlinesupermarked Oda sidste år begyndte at skrive varernes CO2-aftryk på kundernes kvitteringer, har man været vidne til et fald i salget af de mest klimasyndende varer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter