Aldi er den supermarkedskæde, der af danskerne oftest betegnes som "billig".
Det skriver BT på baggrund af en undersøgelse fra analyseinstituttet YouGov, hvor 1248 respondenter er repræsenteret.
Her svarer 71 pct., at de oplever billige priser i den tyske kæde. På andenpladsen ligger Lidl med 69 pct. af respondenterne, der betegner dem som billige, imens Rema 1000 ligger på tredjepladsen med en svarscore på 67 pct.
Mogens Bjerre, som er lektor, ph.d. og forsker på CBS inden for detailhandel, betegner resultatet som en sejr for Aldi.
"Men de skal passe på med, at den sejr ikke bliver tom. Det er en meget presset kæde, så de skal finde ud af, hvordan de kan være mere end billige for deres kunder. De skal bygge oven på det her, for pris har ikke været nok," siger han.
I bunden af undersøgelsen findes detailkæderne Meny, Kvickly og Irma, som kun 1 pct. af respondenterne betegner som "billigt".
Salling Group udpeger ny direktør for Netto Polen
Rema 1000 topper igen dansk imagemåling
Aldis britiske ekspansionsplan kommer til at koste 11,4 milliarder