Onlinesalget daler i engelske supermarkeder i takt med genåbning

Den virtuelle indkøbskurv bliver skiftet ud med den fysiske i England, som coronarestriktionerne lempes, og mundbindet snart ryger i skraldespanden. Det fortæller to dagligvarevirksomheder baseret på deres regnskaber.
Foto: Henry Nicholls/REUTERS / X06612
Foto: Henry Nicholls/REUTERS / X06612
AF SIGRID FRIIS NEERGAARD

I England bliver onlinehandlen af dagligvarer lige så stillet erstattet af fyldte indkøbskurve i supermarkederne og middage på restauranter, fortæller supermarkedskæden Sainsbury og online-supermarkedet Ocado, som begge oplever et fald i onlinesalget.

Det skriver BBC.

"I takt med at restriktionerne bliver lempet, begynder kunderne at vende tilbage til deres normale handlevaner, og behovet for onlinehandel daler fra et højdepunkt, mens antallet af transaktioner i fysiske butikker er stigende," siger Sainsbury ifølge BBC.

Men selvom onlinesalget er faldende, oplyser Sainsbury, at virksomheden alligevel oplever et større onlinesalg i år, hvor 18 pct. af virksomhedens omsætning er kommet fra online salg i modsætning til 8 pct. sidste år.

I løbet af en periode på 16 uger frem til slutningen af juni, er Sainsburys omsætning i alt steget med 1,6 pct., hvilket er mere end forventet, sammenlignet med sidste år.

Englænderne må lade mundbindet blive i tasken under shoppingturen fra den 19. juli.

Restaurantarbejdere siger op på stribe i New York

Fødevarekoncern vil gøre produktion af råvarer "skovpositiv"

Joe Biden vil skabe mere konkurrence i den amerikanske kødindustri 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også