Der er opstået en ny alliance på detailfronten i Tyskland, der skal tage kampen yderligere op om de tyske onlinekunder. Det skriver erhvervsmediet Handelsblatt.
Leveringstjenesten Flink er nemlig blevet partner med den store supermarkedskæde Rewe, der satser digitalt. Detailkæden køber sig ind i Flink til en minoritetsandel og bliver samtidig leverandør til Flink. Rewe-kæden er med 3300 butikker i Tyskland den næststørste tyske supermarkedskæde efter Edeka.
Flink hentede i begyndelsen af året 240 mio. dollar, omtrent 1,5 mia. kr., til vækstplanerne, der blandt andet går ud på at jagte konkurrenten Gorilla, der er førende.
"Vi er overbeviste om, at vi gennem vores samarbejde inden for varesektoren yder et afgørende bidrag til at gøre Flink nummer et i sit segment i Tyskland. Samtidig kan vi i Rewe-koncernen drage fordel af udviklingen af markedssegmentet," siger Rewe-chef Lionel Souque til Handelsblatt.
Rewe har tidligere meldt ud, at koncernen vil satse meget hårdere på digitale projekter og investere i andre selskaber.