Lidl får endnu et hjerte på mælkekartonerne

Detailkæden går et niveau op på dyrevelfærd med endnu et hjerte på mærkning af mælkevarianter.
Foto: PR
Foto: PR

Fire mælkevarianter fra leverandøren Naturmælk kan fremover bryste sig af endnu bedre dyrevelfærd på hylderne i Lidl.

I en pressemeddelelse fra detailkæden lyder det, at fire økologiske mælkeprodukter i Engvang-serien får den højeste dyrevelfærdsmærkning med tre hjerter.

"Det er første gang, en dagligvarekæde udelukkende har mælk med tre hjerter i eget mærke i basissortiment, og vi er glade for at gå forrest for dyrevelfærden igen, ligesom vi har gjort flere gange tidligere. Dette er endnu et skridt i vores samlede indsats og konstante fokus på bedre dyrevelfærd," siger indkøbsdirektør i Lidl, Rasmus Pape.

"Samtidig støtter det op om vores generelle mål om at udbygge vores økologiske sortiment. Vores kunder viser med deres indkøb, at de går op i både dyrevelfærd og økologi, og det er en spændende udvikling, som vi konstant arbejder på at støtte op om."

Fødevarestyrelsen står bag Dyrevelfærdsmærket sammen med en række aktører i fødevarebranchen, heriblandt Lidl. Dyrevelfærdsmærket består af tre niveauer og forskellen mellem niveau to og tre er arealkrav, ko og kalv-tid, mælkefodring af kalvene samt adgang til græsareal.

Ny dansk Lidl-chef: "Danskerne er meget ligefremme, og det kan jeg godt lide" 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter