Fire mælkevarianter fra leverandøren Naturmælk kan fremover bryste sig af endnu bedre dyrevelfærd på hylderne i Lidl.
I en pressemeddelelse fra detailkæden lyder det, at fire økologiske mælkeprodukter i Engvang-serien får den højeste dyrevelfærdsmærkning med tre hjerter.
"Det er første gang, en dagligvarekæde udelukkende har mælk med tre hjerter i eget mærke i basissortiment, og vi er glade for at gå forrest for dyrevelfærden igen, ligesom vi har gjort flere gange tidligere. Dette er endnu et skridt i vores samlede indsats og konstante fokus på bedre dyrevelfærd," siger indkøbsdirektør i Lidl, Rasmus Pape.
"Samtidig støtter det op om vores generelle mål om at udbygge vores økologiske sortiment. Vores kunder viser med deres indkøb, at de går op i både dyrevelfærd og økologi, og det er en spændende udvikling, som vi konstant arbejder på at støtte op om."
Fødevarestyrelsen står bag Dyrevelfærdsmærket sammen med en række aktører i fødevarebranchen, heriblandt Lidl. Dyrevelfærdsmærket består af tre niveauer og forskellen mellem niveau to og tre er arealkrav, ko og kalv-tid, mælkefodring af kalvene samt adgang til græsareal.
Ny dansk Lidl-chef: "Danskerne er meget ligefremme, og det kan jeg godt lide"