FødevareWatch

Detaileksperter: Onlineboom i dagligvarer vil også hænge sammen med butikker

Coronakrisen har skubbet høj fart i det digitale salg af dagligvarer - også her i landet. Flere eksperter forudser, at den udvikling vil fortsætte - men den bliver ikke nødvendigvis en trussel for alle supermarkeder og discountbutikker.

Foto: COOP/Henrik Frydkjær

Onlinehandlen med dagligvarer har fået en kickstart under coronakrisen. Detaileksperter vurderer, at væksten kan fortsætte, da flere forbrugere er vænnet til den måde at købe madvarer. Samtidig lyder vurderingen dog, at de fysiske dagligvarebutikker fortsat vil spille en helt afgørende rolle - og sidde på størsteparten af salget.

Analysedirektør Angela Goodings fra den globale kapitalforvalter Nuveen, der har en portefølje på 1.200 mia. dollars, følger detailhandlen tæt ud fra mulige investeringer i bl.a. storcentre og butikker. Derfor er hun meget optaget af udviklingen i det digitale salg.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Arla vinder klagesag om greenwashing

Fødevarestyrelsen har frikendt mælkeproducenten Arla i anklage om greenwashing. Foreningen bag klagen kalder afgørelsen "skuffende" og trist for forbrugerne.  

Tre restauranter lukker grundet smitte i populær ferieby

Tre restauranter i Skagen har valgt at lukke, fordi deres personale er ramt af smitte med coronavirus efter en af årets travleste turistuger i byen. Der kan endnu ikke aflæses en generel smittestigning i SSI's tal, men en ekspert opfordrer til at holde øje med smittesituationen.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier