FødevareWatch

Netsupermarkeder tromler frem under krisen – men er bagud på gennemsigtighed

Mens den fysiske detailhandel vil begynde at oplyse leverandører bag deres egne mærker, mangler onlinehandlen helt basale informationer om sortimentet. Både Nemlig.com og Osuma vil oppe sig – Coop ser ikke nogen grund til ændringer.

Foto: PR/Nemlig.com

Under coronakrisen er internethandlen blevet fremhævet som fremtidens store vinder, og flere aktører har meldt om rekordmange ordrer. Men netsupermarkederne sakker bagud på særligt ét punkt.

Flere hjemmesider oplyser nemlig kun mærket på et givent produkt, og dermed kan forbrugere ikke aflæse, hvilken leverandør eller producent der reelt står bag produktet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier